Kornelia Klein

Profesjonalna Mediacja: Rozwiązania Dla Twojego Biznesu

Mediacje w miejscu pracy

Dlaczego warto?

„Mediacja jest ustrukturyzowanym procesem, w którym bezstronny mediator pomaga komunikować się osobom zaangażowanym w spór, aby umożliwić im wzajemne zrozumienie i osiągniecie rozwiązań akceptowalnych dla obu stron w celu poprawy ich relacji w przyszłości.”

Jak działa mediacja?

  1. Początkowa skarga lub wniosek o wszczęcie mediacji.
  2. Stony otrzymują informację na temat mediacji, aby wiedziały czego mogą się podziewać.
  3. Ustalenie daty mediacji.
  4. Mediator odbywa spotkanie indywidualne z każdą ze stron.
  5. Strony spotykają się na wspólnym spotkaniu z mediatorem.
  6. Kolejne spotkanie z mediatorem odbywa się w ustalonym momencie. Ma ono na celu sprawdzenie, czy porozumienie zawarte podczas mediacji funkcjonuje w praktyce.

Zasady, które jednoczą...

Nierozwiązane konflikty eskalują, dlatego im wcześniej postaramy się je zażegnać, tym lepiej dla zespołu. Nieporozumienia powstają w wyniku tego, co nas dzieli. W ten sam sposób kluczem do rozwiązywania konfliktów jest zrozumienie i wykorzystanie tego, co nas łączy.

Jak ważna jest niezależność mediatora?

Piękno mediacji tkwi w tym, że mediator jest niezależny, nie zaangażowany w konflikt, nie realizuje planów i będzie wystarczająco bezstronny oraz kompetentny, by z powodzeniem przeprowadzić mediacje nawet w najbardziej skomplikowanych przypadkach. Bardzo często rolę „mediatora” przyjmują pracownicy działu HR lub członkowie kadry kierowniczej, którzy muszą odłożyć na bok swoją rolę polegającą na doradzaniu personelowi. Te dwie odmienne role muszą pozostawać wyraźnie odgraniczone, co jest często trudne do osiągnięcia.

blog

Zobacz ostatnie wpisy

Na ten moment nie są dostępne żadne wpisy.